Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Irland

Irland

15/6-2018 idag är det dagen jag har fått reda på att jag fått ett jobb i Irland.
 
Vem skulle kunna tro att den där unga mannen för tio år sedan som bara satt hemma och väntade på att livet skulle ta slut utan att någonting skulle kunna hända, skulle tio år senare få chansen till ett totalt nytt äventyr i ett annat land.
 
Att vid trettiotre se sitt liv vara helt över med ingen ljusning någonsin eller en chans till att våga göra någonting lämna allt för att chansa på någonting helt nytt.
 
Jag har bott i samma lägenhet i tjugoett år nu. Ända sedan jag flyttade hemifrån och även om jag har velat flytta länge så trodde jag aldrig att det skulle hända. Mina tankar var alltid västerås eller stockholm där jag har släkt så att jag hade någon säkerhet att ha någon nära. Men att lämna landet har aldrig varit någon tanke på förrän någon vecka sedan när jag anmälde mig intresserad på en grupp på facebook.
 
När jag fick meddelandet att jobbet var mitt så var det så svårt att hålla känslorna tillbaka. Jag blev alldeles tårögd och det var svårt att hålla tårararna borta.
 
Det känns overkligt, och jag börjar den andra juli som it-support. Först är det en månads betald utbildning och sedan så får vi se vad som händer efter det. Men ingenting är omöjligt.