Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Att få andra att göra det rätta, vad som inte fungerar

Att få andra att göra det rätta, vad som inte fungerar

Jag undrar hur många som gör så här. De flesta tror jag, kanske alla.
 
Det är att få andra att göra rätt sak utan att behöva säga det rätt ut.
 
Jag tror det är extremt vanligt i olika relationer där du vill att den andra skall ändra på ett visst sätt och hoppas att denne skall inse sitt fel genom att du gör på ett visst sätt eller visar vissa känslor.
 
Jag vet att jag själv är fantastiskt bra på att göra det här. Till exempel så brukade jag alltid resa mig upp och ta kunder direkt och hoppas att andra skulle följa mitt exempel utan att jag behövde säga till. Det finns nog hundratals olika exempel, men nu har jag lärt mig. Om jag vill att någon skall göra något så måste jag säga till.
 
Men det känns så mycket lättare att inte göra det och jag tror tillfredsställelsen skulle vara bättre om jag inte behövde göra det, men det händer nog väldigt sällan.
 
Jag kan faktiskt inte komma på någon gång det på rak arm att det hänt, men jag tror nog att det borde hända ibland.