Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Doktorn

Doktorn

Jag har haft kraftig hosta nu varenda natt i nästan tio dagar och idags så blev det dags att gå till doktorn för att få en sjukskrivning från jobbet.
 
Jag minns inte senaste gången jag behövde det, men det tog emot så kraftigt för mig att ringa. Det tar alltid emot för mig att ringa, men den här gången var det extra svårt. Tänk om denne säger ifrån. Tänk om det inte blir någonting, vad händer då.
 
Särskilt när hostan är mycket lugnare på dagarna än på nätterna. Vilket är alldeles för vanligt för mig.
 
I alla fall så hostade jag väldigt lite igår så jag hoppades att natten skulle bli bra,men den kändes värre än någonsin. Jag har inte ont i halsen, men får det av allt hostande och det finns inte mycket till sömn. Så det fanns inget annat val och jag ringde dit.
 
När jag kom ner dit så kom ingenting. Hostan var som bortblåst och jag var enormt stressad över hur det skulle gå. Det var så självklart att när jag var där så skulle inget hända.
 
Dom tog puls, kollade feber och blodtryck, men där hade jag inga problem. Och sedan fick jag sitta med läkaren.
 
Efter att denne lyssnat på andningen så bekräftade han att det fanns ett virus och jag lyckades lugna ner mig. Vi pratade om medicin och desto lugnare jag blev, desto mer började hostan visa upp sig.
 
Jag fick i slutaändan sjukskrivning och cocillana, vilket har hjälp mig förut när jag hade sådan här hosta. Jag hoppas verkligen att det kommer att börja lugna ner sig nu med den.
 
Det är väl så med den här hostan, desto mer avslappnad jag är, desto värre är den. Den var nog extra frånvarande när jag var där eftersom jag var så stressad. Men rädslan över att problemen inte skall märkas när man är hos en läkare brukar alltid vara hög och jag är säker på att jag inte är ensam om det. Men jag tror det har gått bra varenda gång än så länge. (host host)