Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Den bästa

Den bästa

Idag så fick jag en komplimang från läraren som på komvux där jag föreläste senast som kan visa hur min och säkert många andras hjärna/hjärnor tänker.
 
Hon skrev till mig "idag så kom elev och sa att din föreläsning var den bästa under utbildningen".
 
Den första tanken var att jag var bäst på hela utbildningen. Den är nästan slut nu och jag var bäst.
 
Men sedan kollade jag närmare för att titta så att det verkligen var så att jag var bäst på hela utbildningen och sedan kom tankarna och osäkerheten. Var det så att jag var den bästa delen på hela utbildningen eller var det så att jag var den bästa av de föreläsare de hade haft.
 
Hur många hade de haft eller hur få hade de haft. Vad jämför jag mig med. Jag vill ju göra en enorm påverkan och att vara bäst av tre föreläsare hur mycket betyder det egentligen. Borde jag fråga vad exakt det menas eller borde jag nöja mig att det var en komplimang. Hur långt räcker det egentligen. Är det fel av mig att fråga närmare.
 
Tänk att en positiv sak kan snabbt ändras av osäkerhet.
Det kom till och med en person från föreläsningen till caféet idag och berättade att denne tyckte om föreläsningen. Ingen aning om det var samma person, men det kändes inte som det.
 
Jag får se vad som händer, jag kan säga både bra och dåliga orsaker till att fråga närmare.