Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Teater

Teater

Det har varit rätt långsamt med att få i gång teatern som jag skrivit om förut på ena arbetet, men de senaste tre veckorna så har vi haft en timmes långt pass på torsdagarna och det har faktiskt varit fruktansvärt roligt.
 
Det är inte alls som teatern som jag var med i förut där jag hade en liten roll att träna på utan det här var bara olika teaterövningar om att kunna slappna av och samtidigt kunna koncentrera sig på scen och det här är en sak som flera personer skulle kunna träna på och må bättre.
 
En av övningarna var att stå där uppe och när någon först pekar på en och säger HOOO högt så skall jag säga HAAAA och sträcka upp händerna. Sedan så skulle de på varsin sida om mig säga HIII högt och göra en huggrörelse mot mig. Sedan ropar jag HOOOO och pekar på en annan så börjar det om igen. Känns jätte dumt i början, men det släpper när jag började slappna av och ha roligt.
 
Jag brukade ofta tänka på att improviserad teater var svårt och jag skulle aldrig klara av detta, men det fanns också flera övningar där vi fick improvisera fram saker och det gick riktigt bra. Idag vid tredje tillfället kunde jag släppa en hel del och bara vara. Jag var riktigt uppspelt och det var rätt enkelt. (Har dock en känsla att det skulle vara mycket svårare framför publik, men vem vet). Det är dock roligare än vanlig teater.
 
Tyvärr så kommer det vara ett längre uppehåll eftersom han som har hand om teatern har ledigt och sedan blir det sommaruppehåll så det kommer inte att börja förrän i september igen. Det hade varit roligt att fortsätta med det här så tidigt som möjligt.