Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Konfrontationer

Konfrontationer

Konfrontationer är nog någonting jag egentligen inte tycker om. Jag undrar om det finns någon som gör det, i alla fall när det kommer till personer som man tycker om.
 
Särskilt på senaste tiden men också innan det så har det kommit tillfällen där jag känner att jag måste säga saker som jag vet att inte personen kommer att tycka om. Tillfällen där en så kallad vit lögn hade varit så mycket lättare och kanske till och med bättre.
 
Men bättre för vem. I alla fall inte för mig.
 
Jag sitter och tänker på vad jag skall säga, vad jag kan säga och sen så slutar det nästan alltid att jag säger som det är. (Jag kan inte komma på någon vit lögn som jag har sagt de senaste åren, men det har nog hänt).
 
Jag skjuter upp det jag skall säga så länge jag kan, och sedan så blir det ett tillfälle där jag inte kan hålla det inne längre. Jag måste säga som det är.
 
Den största tanken är nog att vita lögner hjälper kanske i ögonblicket men sedan så försvinner de i mängden. Antingen så åker man dit eller så börjar andra sluta lita på en. Alla gånger jag var sjuk från studier eller praktiktplatser, så vet jag nu att de måste anta att jag ljög om min frånvaro.
 
Det är väl kanske så nu att det var lättare att ljuga för mig själv förut, men nu går det inte längre och när jag säger saker som inte är bra så hamnar jag i konfrontationer som jag inte alls tycker om. Skräcken kommer fram i mig varenda gång det händer. Och vissa gånger händer det att jag märker efteråt att jag inte borde sagt någonting, men hur bra hade jag mått då.
 
Än så länge så tror jag i alla fall att jag har blivit förlåten för alla gånger, men de blir inte bortglömda. Kanske det är så att folk förlåter mer än jag tror i allmänhet. Jag vet ju att jag är rätt rejält förlåtande själv, men eftersom jag har bra mycket bättre minne nu än förut så glömmer jag inte bort.