Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Ödet

Ödet

Jag är absolut inte den som tror på ödet.
 
Jag vill inte tro att det är förutbestämt att saker och ting skall hända utan att allt det bra och det dåliga i livet skall kunna påverkas av våra egna val.
 
Vad hemskt det skulle ha varit om allt det dåliga som hänt varit oundvikligt. Att allt det dåliga som hönder så många är förutbestämt att hända. Att människor inte har en möjlighet att undvika en nedåtgående spiral som bara leder till mer och mer lidande som vissa aldrig kommer ut ifrån.
 
Men idag var det en rätt konstig dag med ett flertal olika händelser som hände som bara fick dagen att fungera. Jag hade förväntat mig att dagen skulle vara på ett visst sätt och sedan så var den totalt annorlunda. Jag har minne av att det hänt en gång förut där dagen blev riktigt bra genom slumpmässiga händelser. Inte för att den här dagen kommer direkt närmvärt förändra mitt liv, men i alla fall så känns den rätt konstig.
 
Vilket fått mig att tänka på ödet igen. Även om jag inte tror på ödet, så kanske det inte vore helt fel att tro på det ibland. Kanske kan jag genom att börja tro på ödet få ett starkare fokus för framtiden. Det verkar fungera rätt bra för en hel del människor, så varför inte mig.
 
Kanske kan man genom att tro på ödet också få en starkare känsla för allt som händer. Att dåliga saker faktiskt lett mig hit idag och kommer att leda mig till någonting ännu bättre i framtiden.
 
Kanske kan en lögn till sig själv om att vissa saker faktiskt är förutsedda få en göra större saker än vad man tänkt sig och att få ännu flera saker att hända som man vill hända.
 
Idag var en bra dag, i slutändan en riktigt bra dag fastän ingenting blev som jag hade tänkt.