Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Kan allt

Kan allt

Det var för några dagar sedan som jag fick en fråga av en av våra stamkunder som jag inte kunde svaret på. Jag sade att jag faktiskt inte har någon aning och då sade en annan "jaså finns någonting du inte vet".
 
Jag tog faktiskt lite illa vid mig för det kändes som en pik mot mig över att jag kanske låtsas om att jag är en person som tror att jag vet allt. Mitt gensvar var (vilket också stämmer) att jag försöker faktiskt att undvika att prata om saker jag inte vet någonting om (det finns säkert en hel del sådana, men det vet jag inget om).
 
Men dagarna efter så är det faktiskt ett flertal som frågat mig om hjälp om olika saker även personen som gav kommentaren kom idag och frågade om råd vilket gör att det kanske inte var så illa menat som det kändes just då. Och jag har tänkt en del på det här och det händer faktiskt också att jag gissar en hel del. Jag försöker dock göra så bra gissningar som möjligt och jag försöker att vara nogrann att berätta över att det här är vad jag har hört eller att det bara kanske är så.
 
Jag har en vän som brukar säga varför frågar jag inte bara dig hela tiden, du har alltid rätt. Jag undrar hur allting varit om det stämt, men det är nog rätt långt borta från sanningen.
 
Jag brukar titta på andra som pratar om saker som jag inte vet någonting om och det verkar som om de vet exakt vad de pratar om. Men det är väl så för de flesta, det finns en massa saker som de inte vet något om, så då pratar de inte om det.
 
Orden jag vet inte minns man inte så bra om de inte är där alldeles för ofta eller vid rätt viktiga ögonblick.