Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Engagemang

Engagemang

 
Nu har det gått ett tag sedan jag skrev någonting senast. Delvis så har jag varit i Stockholm och hälsat på min syster och delvis så har det inte direkt funnits något engagemang för någonting.
 
Det känns nog lite som om jag har givit upp på så mycket. Ändå finns viljan där någonstans men ändå så långt borta. Ibland så känns det som om viljan är något som jag hade förut någon gång i tiden. Som ett minne långt borta  som man ibland undrar om det endast var en dröm.
 
Jag sover inte så mycket på senaste tiden. I alla fall känns det inte riktigt som det. Vaknar runt sex varenda morgon och känner mig stressad inombords. Även om det försvinnner under dagen så finns den där när jag vaknar på morgonen. Jag försöker engagera mig i saker men det är svårt. Det går i vågor. Vissa dagar hur bra som helst och vissa dagar inte alls. Vissa dagar mår jag riktigt bra och vissa dagar så mår jag ingenting alls.
 
Det är som sagt inte så att jag vill säga att jag mår dåligt, utan att jag bara är.
 
Jag skickade i alla fall iväg en ansökan igår om att komma in att läsa på distans på högskolan. Jag valde psykologi 1 på 30 poäng halvfart.
 
Jag är rätt säker på att jag kan komma in när jag tittade på vilka krav det varit förut för att komma in från högskoleprovet, men det är mer osäkerheten över engagemanget hos mig själv att studera.
 
En av de bästa sakerna som gjorde att jag började må så mycket bättre förut var att jag hade saker jag verkligen ville göra. Jag hade drömmar om framtiden som var så tydliga. Visst finns drömmarna kvar, men de är så diffusa just nu.