Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Socker

Socker

Jag är fast igen.
 
Sockret som jag känner att jag måste ha så gott som varenda dag, och helst flera gånger om dagen om jag följde med den känsla som jag får så många gånger.
 
Jag som lyckade sluta helt förut.
 
Men det finns ju överallt och det är så gott. Det är så lätt att bara ta någon lite då och då och sedan så blev det oftare och oftare tills jag blev helt fast. Jag har fått tillbaka en hel del av vikten jag förlorade förut och vem vet, jag kanske kommer över det jag var innan. Det står visserligen att medicinen kan ge större aptit och viktökning, men jag tror inte det har sådan stor inverkan.
 
Att sluta är inte lätt. Jag minns hur svårt det var förra gången, men den gången så ville jag med hela min kropp. Jag hade ett mål som var så tydligt och det gick att kämpa igenom det. Men den nu när jag är här igen så märker jag att jag vill inte på samma sätt.
 
Jag är fortfarnade rätt nöjd över allt och jag känner inte så hemsk stor press på mig. Men tanken finns där i alla fall.
 
Det som gör mest att jag vill sluta dock är inte vikten den här gången utan att jag tror att jag är mycket tröttare nu på grund av allt socker. Kanske det inte är den största orsaken, men den hjälper nog till.
 
Vi får se när jag kommer igång på riktigt, men jag är nog inte där ännu.