Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Varför gör folk som dom gör

Varför gör folk som dom gör

Det händer så många gånger att folk gör saker dom inte borde göra och tanken kommer varför gör dom så här?
 
Men för mig så är den tanken oftast så kort och jag kan tänka mig massvis av anledningar till varför en person skulle göra som den gjorde.
 
Allt ifrån att offra sitt liv för att rädda någon till att mörda av sitt eget folk eller familj. Från att stanna i dåliga förhållanden där det finns hundratals orsaker till att fly, till att sabba ett förhållande som är helt underbart utan någon synlig orsak.
 
Är jag ensam och tänka så här. Ibland funderar jag på om alla kan räkna ut det jag kan räkna ut. I så många fall så tror jag att andra förstår så som jag förstår, eftersom det är så svårt att riktigt veta exakt hur folk tänker. Men om de flesta skulle tänka som jag gjorde skulle det då inte vara bra mycket mera förståelse i samhället.
 
Detta är nog en del varför jag inte kan bli så arg, långt ifrån hela, men en del.
 
Egentligen så vet jag också att jag har läst till mig en hel del om hur folk kan tänka i olika situatoner, vilket nog inte så många andra har gjort. Men det är så svårt att tänka så. Det är som att jag antar att alla borde veta om stjärnornas krig filmerna för att de är så kända, men det finns nog en del som missat dem totalt eller glömt bort dem för ointresse.
Sedan finns det nog en del kvar för mig att lära, men det handlar mindre om varför folk gör som dom gör, utan mer om hur de agerar i olika situationer.