Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Lögner

Lögner

Nu när vi kommer närmare och närmare jul så kommer tanken på jultomten.
 
Den största lögnen av alla som vi berättar om och om igen för barnen och hoppas från år till år att de skall tro på lögnen ett tag till.
 
Själv har jag så fruktansvärt svårt att ljuga själv, för jag mår sämre när jag gör det, så att jag försöker att alltid säga sanningen, men ibland finns det väl tillfällen då det är bättre att ljuga.
 
Tar man lögnen om tomten så undrar jag egentligen hur många som mår dåligt över att ha trott på tomten och denna underbara värld  För grunden med jul och barn fastän den är rejält kommersiell en extra hoppfull tid där det händer någonting extra.
 
Men sedan finns det andra tillfällen där det är bättre att ljuga än att säga sanningen. Då handlar det inte om att skydda sig själv eller kanske att skydda någon annan från att må dåligt. Utan bara för att det är rätt att göra så.
 
Den största lögnen jag har till mig själv och andra är väl att allting är möjligt. Bara man vill så klarar man av allt man skulle vilja satsa på för att tänka motsatsen är bara destruktivt.
 
Visst är det omöjligt för mig att göra ett flertal positiva saker jag vill göra, så behöver jag höra att jag gör rätt. Att jag skall fortsätta kämpa fastän du inte tror att det kommer att fungera. För att misslyckas behöver inte betyda att det blir sämre utan tvärt om.
 
Och även om saker är omöliga så med rätt lögner så kan jag kanske klara av i alla fall bra mycket mer positivt än vad man kunde förvänta sig.
 
Sedan finns det tillfällen där sanningen bara skulle skada andra. Där sanningen bara skulle förstöra istället för att ge något positivt. De tillfällen kommer nog inte alltför ofta, men jag har märkt några tillfällen där det varit bättre att hålla tyst och det finns saker som jag så gärna skulle vilja berätta för andra men som egentligen inte alls skulle hjälpa till. Jag har faktiskt själv fått höra sanningar som egentligen fått mig själv att må sämre och som jag faktiskt önskar att jag inte visste. Ibland är det faktiskt rejält bra att vara lyckligt ovetande.