Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Hoppas du har en god jul och tack till min syster

Hoppas du har en god jul och tack till min syster

Det sades till mig för inte så länge sedan och jag svarade ungefär att det vet jag att jag kommer att ha.
 
Men det fick mig att tänka efter. Har jag egentligen haft en dålig jul.
 
Jag minns att när jag bodde hemma så var det alltid en massa stress vilket gjorde att det var svårt med allt som har med julen att göra, men efter det att jag flyttade hemifrån blev det annorlunda.
 
Aldrig något arbete hemma hos mig eller någon extra stress förutom julklappar och kostnader. Jularna har varit rätt ok säkert varenda år och blev aldrig sämre än dagarna annars.
 
Egentligen så tror jag att det beror en hel del tack vare min yngre syster. Att hon var den som tyckte mer om julstöket och alltid bjöd in mig till henne. Vet inte hur det var de första åren, men jag tror att jag har varit där under varenda jul sedan jag flyttade hemifrån. Och varenda jul blev det jul tack vare henne. Hade jag inte haft henne så hade julen inte blivit någonting annorlunda än dagarna annars. Jag ensam tittande på tv eller spelande på dator.
 
Även om det var naturligt för henne så vill jag tacka henne för alla de jular som hon gjort allt arbete som varit runt detta. Jag tror att jag inte alls gjorde särskilt mycket. Även om jag själv inte är särskilt till julmänniska så uppskattar jag faktiskt allt arbete hon gjort och att jularna faktiskt blev ok. Jag tror faktiskt jag hade känt mig fruktansvärt ensam under denna helg annars.
 
Fruktansvärt ensam blev väldigt tacksam. Det bara tog en massa år för mig att inse det.