Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Ansvar

Ansvar

Detta är historien om fyra människor som hette
Alla, Någon, Vem som Helst och Ingen
.

Det fanns nämligen en viktig uppgift som måste
utföras och Alla var säker på att Någon skulle göra det.
Vem som Helst skulle ju kunna ha gjort det,

men Ingen gjorde det.

Någon blev arg, eftersom det var Allas jobb.

Alla trodde att Vem som Helst skulle kunna göra det,
men Ingen insåg att Alla inte skulle göra det.

Det hela slutade med att Alla anklagade Någon
när Ingen gjorde vad Vem som Helst skulle kunna ha gjort.

Det är jobbigt när denne någon är jag och det inte går.
 
Förutom allt annat ansvar jag har så är det väl att se till att en körkortscirkel skulle börja låg på mitt bord.
 
Jag skulle se till att vi fick hjälp av någon som de på ABF kände till som hade tidigare haft tag i studiecirklar i detta ämne förut och efter ett bra tag så fick jag äntligen tag på en person och jag tyckte att lika bra att börja så tidigt som möjligt så att det blev av.
 
Efter rejält med stress och oro så fixade jag faktiskt böcket till allihopa faktiskt under första dagen vi skulle börja. Sedan så får jag reda på strax innan att personen som skulle var tvungen att inställa pga personliga själ. Jag frågade aldrig varför och det var som det var.
 
Första mötet fick dock bli av fastän denne inte var där för att det skulle komma några som jag annars inte hade någon som helst möjlighet att få kontakt innan.
 
Det visade sig dock att jag inte hade någon möjlighet att vara med på nästa möte för egna personliga orsaker. Att jag var tvungen att ställa upp för en vän som hade faktiskt stora svårigheter, så jag bestämde mig för att ringa upp denne och se om det gick bra för denne att leda mötet. Det fanns flera som kunde hälsa denne välkommen och bara start upp så kunde jag fortsätta med det som kom senare. Men när jag ringde så visade sig att denne person inte längre kunde på grund av svårigheter med att orka när denne sade att det var extra mycket på arbetet.
 
Visst blev jag besviken över att personen hoppade av, men ännu mera över att det blev så att jag var tvungen att ringa och inte tvärt om. I alla fall så fick det bli inställt och jag bestämde mig för att försöka så gott det gick själv i alla fall.
 
Och sedan blev jag sjuk!
 
Efter att ha hostat så mycket av natten, feber och lite till med slem i halsen som jag inte riktigt vill gå in på här, så erkände jag mig besegrad av sjukdomen.
 
Men även om jag vet att jag inte skulle orkat så hjälper det inte mig att må bättre och släppa allt. Jag känner direkt ansvar och i viss mån besvikelse över att jag inte kämpade iväg.
 
Visst vet jag att jag har ansvar mot mig själv och mitt mående och att jag har ansvar över att inte smitta ner andra. Men just nu så känns ansvaret över mitt arbete viktigare och körkortscirkeln är det mest tydligaste av saker som jag har ensamt ansvar över.
 
Även om jag vet vilket ansvar som kanske ligger högst just nu så blir det inte lättare. Jag vill ju göra så gott som möjligt ifrån mig.