Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Sista dansen

Sista dansen

Idag så var sista danstillfället på nybörjarkursen i bugg.
 
Visserligen had vi bara två timmars övning på foxtrot (första gången för mig) idag. Hade samma känsla så som jag hade på bugg kursen i början. "Gör jag rätt, det måste väl vara mer komplicerat än så här".
 
Visserligen var vissa lite krångligare, men grunden var så enkel så att jag tvivlar på mig själv.
 
Efter foxtrotten så var det fridans på både buggen och foxtrotten där man fick dansa lite hur man vill och det kändes som om jag är riktigt haj på de delar som innebär på buggen. Det är flera olika manövrar och jag verkar kunna alla utom en där jag inte är riktigt redo för min rygg vill inte riktigt vända på sig så som jag kanske borde.
 
Annars så verkar jag ha bra mycket mera koll på den delen jag helst ville lära mig. Att kunna kontrollera dansen på det sätt jag själv vill att det skall komma fram till. Den del som jag själv hade stora tvivel att jag inte skulle klara av. Att vara styrande.
 
Det känns som om jag har delarna under kontroll om nervositeten håller sig undan som den gjort under de senaste två gångerna. Nu är det lång tid till fortsättningskursen, men jag hoppas att jag skall lyckas få lite mer praktik ute i verkligheten. Just nu känner jag mig mer redo än någonsin, men det kan vara totalt annorlunda när det är dansdags.
 
Jag tror hårt på att dansen har varit bra för mig och hoppas att jag inte tappar den nu. När jag inte är stressad, är bugg riktigt roligt.
 
Nu börjar verkligheten!
bugg - bättre mående - dans - foxtrot
Amelia Olsson

Hej! Jag har nu lagt upp resultatet av veckans blogg på min blogg. Gå in på ameliaolssonn.blogg.se för att se om det var din blogg som vann :)

Ann Pettersson

Jag tänkte börja intervjua personer bland mina läsare och andra bloggare med psykisk ohälsa! Anledningen är att jag vill lära känna er lite bättre, och för att fler ska hitta till och förhoppningsvis gilla era bloggar OCH att öka kunskapen om Psykisk Ohälsa i samhället. Vill du bli intervjuad? Kontakta mig genom att lämna en kommentar eller maila på [email protected] Frågorna ligger uppe på min blogg om du vill kolla in dom först!