Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Thank you for the music

Thank you for the music

 
Hörde den här på radion när jag var på väg hem efter en brukarrevision idag. Den fick mig att tänka på något som jag inte tänkt på så mycket förut. Tacksamheten för all musik som finns därute.
 
Jag lyssnar knappt på musik nu för tiden. Bara ibland och när jag har på det så brukar det vara när jag badar.
 
Jag lyssnade mycket mera förut. Det hände att jag tittade på musikvideos ibland bara för att. Många gånger när jag dagdrömde så hade jag passande musik i bakgrunden. Viss musik gjorde det lättare och roligare att dagdrömma om olika saker. Det gjorde det lättare med ensamheten.
 
Jag har aldrig varit någon aktiv lyssnare, men förut så hade jag på internetradio med musik nästan hela tiden. När jag spelade spel så ville jag ha det i bakgrunden. Jag brydde mig inte särskilt mycket om vad som hände i spelet utan tog bort ljudet från det och hade bara musiken. Den hjälpte att bryta upp monotonin i det hela. Det var så att säga inte riktigt samma visa hela tiden.
 
Jag har alltid varit fascinerad på personer som kan skapa musik. Själv är jag inte alls särskilt bra på detta och det är ett fält jag inte riktigt våga mig att prova på. Det är väl ingenting jag ens känner någon lust till att prova på. Men den har hjälpt mig att få tag på känslor som jag inte annars har haft. Det har funnits lycka och sorg i musik. Den har fått mina fantasier att flöda och fått mig att tänka på något bättre en liten stund. Den har kunna gett mig utlopp för vissa känslor jag annars inte kunde nå.
 
Så tack så mycket för musiken.