Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Irland

Irland


Nu har det gått ungefär en månad och jag är fortfarande kvar.
 
Resan började rätt jobbigt med ett inställt plan och resan tog mycket längre tid än beräknat. Blev tvungen att mellanlanda i oslo och amsterdam innan jag kom fram. Sedan när jag var framme så var bagaget kvar i Oslo.
 
Men jag påminner mig om att allt handlar om attityd.
 
Jag hade kommit till Irland. Det kändes overkligt, som om jag inte var i ett annat land.
 
Första dagen på jobbet var redan på dagen efter men som tur var så fanns det flera stycken på samma bed and brekafast som också skulle börja samma dag på samma plats. Totalt var vi fem stycken och det hjälpte en hel del.
 
Men som sagt så har det gått en månad och jag har anpassat mig rätt bra tror jag. Jag har hittat ett boende där jag hyr ett rum i ett hus hos en familj en bit utanför maynooth som ligger nära Dublin. Det mesta liksom bara är.
 
Jag var har snart mitt irländska personnummer som jag väntar på så att jag kan skaffa bankkonto där lönen skall börja betalas in. Jag har tagit emot samtal på jobbet i två och en halv veckor nu och även om jag ibland inte har någon aning om vad jag håller på med så finns det folk att fråga och jag tror att det går rätt bra.
 
Jobbet tar upp den största delen av tiden så har inte direkt hunnit turista någonting. Känns inte riktigt som jag behöver det, mer att jag kanske borde göra det.
 
Men en tanke som slår mig ibland och jag svär väldigt sällan förutom att försöka lägga in en poäng är
 
"I am in fucking Ireland"
 
Jag har gjort det. Jag har lämnat platsen där jag trodde att jag skulle dö. Jag är till och med i ett annat land och testar på någonting helt nytt. Jag blir tårögd när jag tänker på det.
 
Även fastän jag inte är annorlunda och att mitt liv är rätt lika så är det en till sak som jag har gjort som jag aldrig hade en tanke på att jag skulle kunna göra. En sak som om någon sagt det till mig bara för några månader sedan så skulle jag aldrig tro att det skulle hända.
 
Ps bilden ovanför är faktiskt något så ovanligt som en bild jag har tagit själv. Är från maynooth campus, i den byggnaden sov jag i en vecka, längst upp till höger på baksidan.
Anonym

Hej. Det var så länge sedan. Hur har du det ? Trivs du?
Mvh Anette