Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Momentum

Momentum

Momentum = fart, flyt, initiativ(kraft)
 
Jag såg nyligen ett youtube klipp om ledarskap och en av sakerna han sade var att när man har momentum så klarar man 80% av alla hinder.
 
Jag mår bäst när jag har momentum på det jag gör. När livet är i rörelse och hoppar sig framåt såk efter sak efter sak. När jag gör saker omedelbart och saker fungerar, och de fungerar bättre när saker jag tidigare gjort fungerat. Det är nog så för alla.
 
Men ibland är det så svårt att få upp farten. Han tog en liknelse om ett tåg som kör i 80 kan åka rakt igenom en tegelvägg, men ett tåg som skall börja starta så kan en enda kloss få tåget att aldrig komma någon vart.
 
Det stämmer med livet. När man börjar med nya saker är det så svårt att få fart på sig själv. Och ibland är klossarna större än andra och ibland så försöker man börja direkt vid en tegelvägg.
 
Sedan finns det också de där 20% som inte går att lösa. De problem som får en att sakna ner eller stanna ner helt. Och sedan är starten så svår att börja igen.
 
Kanske det låter lite mörkt att även om man är på gång så finns det så många problem som kan stoppa en ändå. Men om man inte ökar upp hastigheten på sig själv så är de problem som stannar upp ens liv bra många fler. Dessutom så stannar hastigheten inte upp lika mycket när problemen saktar ner ens liv.
 
Så momentum är väldigt bra när det fungerar.