Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Dela med sig

Dela med sig

Alla tycker väl om att dela med sig om saker de känner starkt för. Saker de tycker om eller inte tycker om.
 
Det finns från de religiösa som kommer fram till din dörr och vill så gärna dela med sig vad det är som gjort deras liv så underbart. Till vad som ger dem mening. Eller vad som är förhatligt fel med omvärlden och hur vi måste förändra.
 
Till det alldagliga som vi alla vill dela med oss av. Det som gör oss glada och vi gärna vill att andra skall tycka om. Det kan vara vad som helst från vem vi tycker om, vilket lag som är bäst i en sport, vilken musik som kan rekommenderas elelr vilka filmer som vi tycker är bra.
 
Jag vet inte hur många gånger jag suttit med någon jag känner och tittat på någonting som jag själv tycker är bra och hoppas att den andre skall göra det samma. Visserligen är det långt ifrån alla som tycker som jag, men det är alltid kul att ha något mer gemensamt att dela på.
 
Så idag tänkte jag dela på någonting jag tycker om. Det är utan tvekan en av mina favoriter, kanske den jag tycker mest om att titta på. Det är nog kanske delvis för att i vanliga fall så tittar jag inte ens på sådana här.
 
Så jag presenterar "Dr horribles sing along blogg".
 
Lite kul extra fakta om den här filmen. Den gjordes joss whedon, skaparen av buffy och avengers. Det var strejk bland de som skrev tv serier i USA och många av de serier som jag brukade titta på under den här tiden började komma att pausas för det blev inga nya avsnitt gjorda. Då bestämde han sig att visa att det går att göra någonting med bra kvailtet utan att det skulle kosta en massa pengar. Så sagt och gjort så satte han sig ner och gjorde det här programmet med flera av skådespelare som han kände och satte den sedan gratis ut på youtube för alla att titta på.
 
Så nu vill jag dela med mig av den här lilla juvelen och hoppas att ni tycker om den som jag gör. Och gör ni ine det så är det ok i alla fall.