Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Förvirrad

Förvirrad

Ibland är jag så fruktansvärt förvirrad.
 
Jag vet inte om förvirrad är rätt ord. Rätt ord är väl att jag bara gör Ola-saker.
 
Vissa saker är vanligare än vad man tror. Att sätta i en sak i kylen istället för frysen kan vara en sak som de flesta kanske råkar ut för ibland.
 
Men ibland blir det en smula skratretande.
 
Jag har fått en begnanad cykel från mitt nya arbete och igår när jag var ute och skulle låsa upp den så är det ett av tillfällena där jag liksom inte bara tänker. Jag gick ut med en vän och denne pekade på den cykel som var närmast. Jag såg låset och började direkt att försöka låsa upp den.
 
Efter tre försök så började jag undra vad som var fel. Min vän började testa och när vi står där så reagerar jag plötsligt....
 
Det är inte min cykel. Den hade någorlunda samma färg, men var en damcykel.
 
Samma sak hände två dagar innan där det faktiskt inte ens var samma färg. Min är blå och den var svart.
 
Jag såg bara låset och gick fram för att låsa upp cykeln.
 
Ibland blir det bara så att jag ser en liten sak och börjar göra det. Det blir inte så att jag backar och tittar efter om det stämmer utan min hjärna bara tänker på att det stämmer och sedan så gör jag det.
 
Det har blivit en del roliga tillfällen så som när jag försöker vispa mjölk istället för grädde eller att bära upp en sak sidledes utan att egentligen få plats.
 
Det är ingenting nytt utan det har varit långt bakåt så det har nog ingenting med åldern, men jag tror att det ahr med att jag chansar så mycket mera nu. Jag hoppar in utan att tänka och hoppas att det går bra. Det är väl mycket samband där också med att jag lämnar skåpluckor öppna, lägger saker bara på bord elller en hel del andra småsaker. 
 
Antingen kan jag skylla på kognitiva svårigheter, men i grund är jag nog alldeles för ofta en lite småvirrig människa. Jag skjuter från höften och hoppas på det bästa.