Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - lättpåverkad

lättpåverkad

Ps, scen från en skräckfilm här
Nu när det är så halt ute och jag är på promenad så kommer tankarna ibland på att jag kommer nog ramla och slå ihjäl mig.
 
Det händer lite då och då att tankarna flyter iväg till de mest osannolika olycksfall som kan råka hända. Visserligen kommer lite mer normala rädslor när man står vid en kant att man kanske kan rasa ner, men de här är lite mer utöver det normala och jag skyller lite på filmen final destination.
 
Visserligen kanske den inte är den mest extrema filmen där ute, men den påverkade min fantasi en smula och det går inte alltid att släppa på hur slumpvist saker och ting kan vara. Just den scenen som jag delar här uppe brukar få mig att oroa mig när jag står vid järnvägskorsningar att vad som helst kan flyga på mig och skada mig.
 
Jag har aldrig råkat ut för något liknande som händer i filmen och känner ingen som gjort det och jag vet att det med största sannolikhet inte kommer att hända.
 
Men hjärnan kommer i alla fall med tankarna tänk om........
 
Tänk om jag halkar och slår i bakhuvudet i trottoarkanten och dör. Jag har ingen som helst lust att dö än på många år.
 
För de som inte känner till filmen handlar den om ett gäng ungdomar som egentligen skall dö i en flygolycka, men hoppar av flyget i sista stund. En efter en så börjar de mest osannolika olyckorna hända dem för att döda av dem. Det finns ett flertal uppföljare av varierande kvalitet.