Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Mera effekter av att sluta med socker

Mera effekter av att sluta med socker

En till sak som jag har märkt i samband med att sluta med godis och dricka är att jag tycker mindre om handlingen på affären.
 
Jag handlar mat och sådant annat som är viktigt, men det enda riktigt intressanta som jag handlade var just godis. Jag har aldrig tänkt på det på ett sådant sätt. Intresset av vad jag var sugen på och vad jag ville ha för något sött i mig, för att något sött var jag ju tvungen att ha.
 
Jag har inte samma behov av att gå ner och handla när jag inte köper något sött och enda orsaken varför jag går iväg till affären är egentligen för att jag måste eller för att den var på vägen, annars så var det för att jag ville det.
 
Jag börjar också bli piggare och piggare och när jag var så pigg förr förra sommaren så hade jag också slutat med sött så det kan nog bero en hel del på sockret. Inget bevis förutom att jag läst en artikel om det förut att något sådant skulle hända och det märks. Visst är jag trött om dagarna, men inte alls på samma sätt. Det finns en underliggande pigghet som kommer fram då och då.