Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Högskoleprovet

Högskoleprovet

Igår så gjorde jag högskoleprovet igen. Det var nog sjutton eller arton år sedan jag gjorde det sist.
 
Satt i samma sal på samma skola och gjorde det som innan.
 
Jag försökte minnas hur det var förra gången, men det kom inte mycket. Det enda som fanns var en aning i bakhuvudet om tiden som var förut när jag var där senast. Men ingenting om hur det kändes, bara lite om vad jag hade gjort.
 
I alla fall så kom tanken förut att jag ville börja studera så då anmälde jag mig. Varför inte, det är lätt att anmäla sig och bara gå dit.
 
Det tog hela dagen och jag märkte hur länge sedan det var jag läste matte. Mycket fanns dock kvar, men vissa saker hade jag inget minne av och jag tror att vissa saker hade jag inte ens studerat av den delen. Sedan är det läsförståelse, men om jag skall vara ärlig så märker jag så ofta att det är så svårt för mig att se vad folk menar med vad de skriver och säger. Jag tar så mycket på orden och det mesta verkar som om det inte är något speciellt att förstå. Att saker och ting är bara som de är och då blir det ibland svårt att läsa det underliggande.
 
Kanske är jag inte ensam om detta, jag vet faktiskt inte. Jag har faktiskt ingen aning om hur det gick med den delen för det kändes ofta inte som om flera alternativ var rätt utan att alla var fel och inget stämde in.
 
I alla fall nu är den delen klar och sista anmälningsdag för eventuella studier är 17:e april. Jag hoppas som vanligt att jag lyckas ta mig tid till detta.
 
Om någon eller några dagar kommer rätta svaren ut och då kan jag se hur många rätt jag hade. Vi får se vad som händer.