Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Hur mycket man orkar

Hur mycket man orkar

Jag minns på "den gamla goda tiden" (ironisk röst från min sida) då jag praktiserade några timmar om dagen i köket på jaxskolan.
 
Just den tanken var så stark hos mig då jag förstod att jag aldrig skulle arbeta heltid. Jag kunde aldrig förstå hur människor orkade med för jag gjorde knappt det själv under den tiden jag var där.
 
När jag började på cafeét var det ju bara två timmar om dagen på måndag, onsdag och fredag. Och jag var helt slut. Jag behövde verkligen tisdag och torsdag för att vila upp mig. Att ens komma upp i halvtid såg jag som någonting omöjligt och någonting som inte fanns i mina tankar.
 
Men även fastän jag nu jobbar åtta timmar om dagen och reser mellan två arbeten så är det faktiskt lättare nu än då. Även om jag gör en hel del annat som kan kännas utmattande även lättare nu än då.
 
Att man är inte sämre värd bara för att man inte klarar av att arbeta heltid. Att man inte ens klarar av att gå upp på morgnarna.
 
Att varje timme man klarar av är viktig i sig själv. För varje timme som jag gjort har lett mig hit. Att ibland så kan jag vara stolt över personer som kanske bara går och handlar själv för jag kan förstå hur mycket det kan krävas av den personen. Och jag vet att kanske det finns hopp om att det kan leda till vad som helst.