Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Bågskytte

Bågskytte

Jag skrev förut att jag hade planer med att gå iväg och testa bågskytte med en vän, men delvis så ändrade denne sig och hoppade av innan det blev av och delvis för att jag har varit så rejält trött på måndagar så trodde jag aldrig att det skulle bli av. 
 
Men igår så var jag faktiskt tillräckligt pigg efter arbetet för att gå iväg och jag bestämde mig för att gå iväg själv. Den största tanken var nog att jag skulle få vara ensam vuxen tillsammans med en bunt tioåringar, men jag ville i alla fall prova på. Det verkade kul och det är väl bara att skjuta iväg en pil och hoppas att man träffar.
 
Hur svårt kan det vara!
 
För det första så var det inte bara tioåringar där som testade. Det fanns några föräldrar där också som försökte sig på. Även en till person var där som varken var föräldrer eller ett barn, men verkade känna en av tränarna där ändå.
 
Det kändes rätt ensamt och en del nervöst att komma in dit. Jag var där en kvart innan och fick möjligheten att testa på lite innan alla andra kom dit. VIlket var rätt skönt för annars hade det nog blivit bra mycket mer stressande.
 
I alla fall så gick det rätt ok. Jag är ingen legolas eller robin hood direkt och det tar ett bra tag att få pilen på bågen ordentligt. Det var dock rätt svårt att slappna av. Delvis för att det är svårt att släppa tävlingsinstinkten och delvis över när man står och siktar med bågen så börjar armen som håller i bågen att skaka rätt ordentligt, vilket gör det svårt att sikta.
 
Jag vet inte om det var så kul för att jag inte direkt kunde slappna av, om jag nu kan det när det gäller bågskyttet. Jag har i alla fall chans att prova på gratis två gånger till. Men även om det skulle bli lättare så tror jag inte att jag skall fortsätta. Prislappen på 1000 kr för ett år är rätt högt för mig och då skall det vara någonting extra.
 
Vi får se när det blir nästa gång.