Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Det är ok att må dåligt / Borlänge berättar

Det är ok att må dåligt / Borlänge berättar

Nu så har vi påbörjat ett projekt som heter Borlänge berättar.
 
Det handlar om ungdomar som får möjligheten att skicka in sina berättelser till oss och sedan så kommer vi att göra en teater med skådespel, musik, dans och annat vad som vi kan komma på baserat på de berättelser som vi fått in. Grundtemat är att det är ok att må dåligt.
 
Jag och en regissör/skådespelare vid namn Mats Nilsson har varit på en gymnasie skola idag och igår där vi har haft åtta föreläsningar för ett flertal elever. Han berättade om projektet och har hand om det praktiska och jag berättade min historia och lite om vårt arbete på projekt forum.
 
Det var faktiskt rätt tufft att göra om min historia fyra gånger under samma dag, men det svåraste är nog hur olika grupperna var. I vissa grupper så fanns det inga som helst frågor, vilket faktiskt känns rätt tufft. Jag har ingen som helst aning om vad de tycker eller om de ens är intresserade, men i andra grupper är det så annorlunda. Där intresset ligger så högt att tanken kommer att vi kanske blir bra mycket fler än beräknat. Vissa var rejält intresserade av möjligheten att få vara på scen, men vissa var faktiskt rejält intresserade av min historia. Några som blev rejält tydligt tacksamma och ville veta mer.
 
Nästa vecka så skall vi gå iväg till en skola till under två dagar och vi får se hur intresset är där. Efter vecka 44 så skall vi se hur många som vill eller orkar vara med oss. Efter de här två dagarna så känns det faktiskt hoppfullt att det kommer bli ett flertal: Ett flertal som vill kanske öppna upp sig och förändra sitt liv till det bättre.
 
Jag har faktiskt en riktigt bra känsla för det här.
 
En riktigt bra känsla......