Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Det är min dag idag

Det är min dag idag

Idag är det min dag. Just för att jag fyller år så är den här dagen min dag och jag borde göra det jag vill.
 
Det har väl varit en tanke under så många år att försöka göra just den här dagen till något speciellt för att det är en speciell dag. 
 
Det enda jag gjorde var att vara på arbetet och sedan träffa en vän till mig för att gå ut och äta. Sedan åkte jag hem och kom hem rätt tidigt och har suttit framför datorn i några timmar.
 
Nui när jag gjorde mig iordning för kvällen så kom tanken på hur jag spenderat dagen och hur lugn jag känner mig. Då slog det mig!!!
 
Att jag har hat så många födelsedagar under de senaste sju åren utan att jag har tänkte på det. Flera hundra faktiskt.
 
Under varje år som gått så har antalet dagar somjag gjort det jag har velat bara ökat och ökat. Även om omgivningen, det jag vet och vem jag är fortfarande kontrollerar mig en hel del så gör jag det jag vill med det jag har. Oavsett om det är födelsdag eller inte.
 
Visst gör en födelsdag en anledning till att göra någonting extra, men egentligen om jag tittar tillbaka så har jag gjort så mycket extra för att vara mig under så många dagar bakåt. Att bara köpa in en blomma till lägenheten har varit någonting som gjort mig glad under en hel dag.
 
Att skaffa en soffa, göra en föreläsnng eller bara gå till jobbet är ju någonting jag har velat och klarat av. Att träffa de personer jag träffar oavsett vilken dag det är, är ju någonting jag har velat och klarat av.
 
Egentligen så betyder inte min födelsdag ,mycket mer än en vanlig dag utan det är det jag gör som betyder någonting.
 
Imorgon skall jag iväg till Tällberg och föreläsa och jag hoppas att jag gör den dagen till min dag också.