Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Att berätta

Att berätta

14 klasser på fyra totalt fyra dagar.
 
Mer än två hundra unga personer har nu hört min historia. De har åldern runt 16 till nitton år, kanske någon som var något år äldre.
 
Det är delvis de åtta jag skrev om tidigare och sedan kom det sex till igår och i förrgår.
 
Över två hundra olika personer som antagligen hade olika reaktioner allihopa. Men jag vet att några av dem fick sig en rejäl tankeställare. Några av dem som till och med vågade berätta lite om dem själva och hur de kunde känna igen sig.
 
En av dem hade precis som jag hade också drömmar om att få dö. En person som faktiskt tyckte att det här var en sak denne kunde ställa sig bakom till hundra procent. En annan berättade om meningslösheten om att resa sig upp ur sängen att komma till skolan. Denna hade ingen aning om denne skulle få stanna kvar i landet om tre månader så varför ens försöka.
 
En till pratade om en annan som de sett sitta ensam på skolan under så många dagar och aldrig vågat ta chansen att gå fram och prata. Denne var inte ensam att märka det, utan det var flera som visste direkt vilken person det var och hade under lång tid funderat på om de skulle våga säga någonting i rädslan över att göra saken värre.
 
Dessutom var det flera andra som nog var enormt tacksamma över att jag var där. Flera personer som jag såg på hur känslorna hoppade igång (om jag inte har helt fel). En annan kom fram efter sista föreläsning och skakade min hand och var så tacksam över att jag hade delat med mig.
 
Jag tror nog nu att jag säkert har kommit upp i femhundra personer som jag föreläst för nu. Om man bortser alla andra som jag pratat med privat (vilket nog också är ett flertal).