Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Insidan/utsidan (6)

Insidan/utsidan (6)

I fredags så kom en vän till mig som läser det jag skriver upp till mig och sade att denne sade att jag var som två olika personer. En som skriver om hur känslosamt livet är och en som alltid är glad när jag påträffas.
 
Det finns många människor som är glada på utsidan samtidigt som de gråter inombords, men jag tror inte jag är en sådan person. När jag är nedstämd så är jag förhållandevis öppen med det. Men grunden till min glada utsida är nog sorgen som alltid funnits där.
 
Varenda gång jag träffar människor så minns jag sorgen över att ha varit ensam så länge så jag blir bara glad. Är det människor som gör mig extra glad så sprudlar jag. Kommer kunder som blir glada över att prata med mig så ökar glädjen hos mig snabbt och positiviteten håller i sig en stund.
 
Kanske det inte är så konstigt att jag är sådan när jag påträffas för att jag får ut mycket av det negativa som har hänt här. Att påminnas om det negativa och märka kontrasten över då och nu får mig att vara tacksam och glad för småsaker.
 
Min personlighet hjälper nog till en hel del också.