Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Deadpool (6)

Deadpool (6)

Jag var på bio idag med en vän och min systerson som är på besök hemma hos mig.
 
Jag gick in med tanken på att det skulle nog bli en bra film, men när den var över så gick jag ut med ett stort leende på läpparna.
 
Problemet med den här typen av film är faktiskt att jag skäms en del för att våga skriva någonting om det. Det är en brutal film med en massa humor fylld med svordomar och personer som blir ihjälskjutna av en huvudkaraktär som gör det med en sådan humor att det är svårt att inte skratta. Den halvfyllda lokalen fylldes faktiskt av skratt flera gånger och det var svårt att inte bli påverkad av humorn.
 
Jag vet inte varför jag skäms så mycket för när jag tycker om när det blir en hel del överraskande och ibland väldigt brutala scener. Det finns en scen i serien spartacus som jag nog kommer att minnas i många år framöver. (länk här, men skall påpekas att det är väldigt grafisk)
 
Scenerna i filmen var kanske inte lika grafiska, men jag tror jag gillar att bli överraskad och att det inte är på riktigt. När folk slår sig på tv:n så är det faktiskt inte alls lika roande och ännu mindre om det verkar som de gör illa sig.
 
Jag är nog orolig över att andra skall tro att jag skulle tycka om sådana här saker om de var på riktigt även om jag vet att de kan förstå skillnaden.
 
Skulle någon annan komma och berätta för mig vad de hade sett så hade jag inte reagerat något negativt, men när jag själv gör det så är jag orolig för alla typer av personligheter som kan finnas.
 
I alla fall så var jag riktigt nöjd över filmen. Fanns en del skämt som missade, men tillräckligt många som fastnade. Huvudboven var lite tråkig och oviktig, men filmen handlade egentligen bara om deadpool och alla andra fyllde upp för att få honom att synas ännu bättre. Så titta gärna på trailern. Tycker du den verkar bra så kommer du tycka om filmen. Den visar bara en liten del av vad som händer.