Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Kärnan

Kärnan


Den här månaden är det sju år sedan jag släppte in boendestöd in i mitt hem. Första riktiga steget framåt till bättre mående.
 
Jag har skalat bort lager efter lager av rädslor och ångest som hållit mig tillbaka från att leva. Från att känna.
 
I förra veckan så fick jag äntligen de rätta orden för det som sitter i grunden för allt jag har gjort. Alla de rädslor som har vuxit fram hos mig.
 
Varje gång jag tänker på det så kommer känslorna i sådan kraft att jag kan inte prata eller skriva om det. Jag vill, men klarar bara inte av det ännu.
 
Jag försöker berätta små, små saker för att sedan kanske våga få ut mig det som verkligen tynger mig. Saker som jag inte ens visste om tyngde mig förrän nu.
 
Även nu när jag försöker vara så vag som möjligt så känns det. Även när jag försöker att undvika att få ut ett ord för mycket så känns det.
 
Jag vet inte ens om jag gör rätt det som jag gör. Jag är orolig att jag kanske skadar mig själv mer än vad jag får ut av det.
 
Det är länge sedan jag ville gömma mig så mycket som jag vill nu. Jag vill gömma bort dessa känslor och bara låtsas om som de aldrig fanns.
 
Men jag vet vad jag skulle ha sagt till andra. Jag vet att även om det kanske kan bli fel så är det bättre att försöka. Att få bort det som egentligen ställer till det för mig så mycket.
 
Det enda jag hoppas är att det inte finns några fler värre lager under det här. Jag kan inte tro att det finns någonting svårare.