Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Gömma sig (7)

Gömma sig (7)

Som jag så många gånger tidigare har sagt så har jag alltid varit extremt bra på att gömma mig.
 
Så bra att jag inte ens visste om att jag gjorde det. Att jag hade gömt mg för mig själv.
 
Jag har märkt hur skönt det kan vara att gömma sig, men att också att så gott som aldrig har det kommit något gott ur det.
 
Det som hade hänt var att jag hade gömt mig och missat livet.
 
Att gömma sig handlar inte bara om att hålla sig undan, utan också alltför ofta att visa att man klarar av saker själv. Att man gömmer sig med ett yttre som låtsas att man är starkare än vad man tror att man är.
 
Så det råd jag har till den som läser det här är göm dig inte. Inte förutom om det är direkt skadligt för dig eller andra. Göm dig inte för dina rädslor eller känslor. Göm dig inte för andras rädslor eller känslor. Att planera in att något dåligt kommer att hända så skadan skedd oavsett om det händer någonting eller inte. Eller att man gömmer sig inte bara för de som kanske vill en illa utan också för dem som vill en väl.
 
Om du är vän med mig så kommer jag alltid att säga åt dig att chansa på det du vill göra. Om jag kan så kommer jag att hålla dig i handen, men jag kommer inte att vilja få dig att gömma dig bakom mig.
 
Men jag vet också svårigheterna att våga visa sig. Jag vet den balansgång som finns över för att anstränga sig för mycket. Alldeles för ofta har jag märkt att jag har flytt undan eller gömt mig utan att jag vetat om det. Det händer nog varenda dag att man undermedvetet undviker småsaker, men det gäller att vara uppmärksamma på de stora så de inte tar över ens liv.
 
"Idag har det varit en riktigt bra dag, men eftersom jag känner mig rätt rejält nervös för föreläsningen imorgon så får den här dagen också en sjua." (Men jag kommer inte att gömma mig, för det kanske blir ännu bättre än förra gången.)
flykt - gömma sig - synas - våga
Jomelhanna

Skrev precis om hur man faktiskt mår och att man sällan berättar för någon, på min blogg..
Du har en jättefin blogg, du ska vara stolt! :)

Timeoftiger

Jag har börjat gömma mig ibland. Som idag. Orkar inte finnas till för allt och alla hela tiden. Men jag vet hur man kommer ut igen när det känns så...

Svar: Att märka det är en bra start i alla fall.
Ola Svanström