Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Toppen och kampen

Toppen och kampen

För ett tag sedan var jag på en föreläsning med Lars Erlman. En väldigt bra föreläsning, men det var en sak som fastnade extra mycket hos mig som jag har tänkt på under den senaste veckan. Jag hoppas att han inte tar illa upp att jag använder lite av hans ord här och att jag minns dem någorlunda rätt.
 
En person hade kommit fram till honom och berättat om sin dröm om att bestiga mount everest. Tanken kom då fram om hur mycket arbete det egentligen krävdes för att bestiga detta berg. Om hur många år av träning och preparation för att kunna ens komma i närheten av att ha orken eller kunskapen att göra denna svåra sak.
 
Personen som frågade hade tanken som finns på bilden som visas ovan, men Lars påpekade att egentligen så var verkligheten närmare bilden nedan.
 
 
Det är nog så att många av oss egentligen inte vill ha arbetet som allting kräver, men så gärna vill vara på toppen direkt. Som längtar efter utsikten, för att bara ta det lugnt och njuta.
 
För arbetet med oss själva kräver ibland så fruktansvärt mycket. Och att ha målet att klättre mount everest är ett mer gripbart mål än bara bli nöjd över livet.
 
Jag har tappat lite av den fokus jag hade innan och jag vill komma tillbaka dig igen. Det är så mycket lättare när jag har ett mål att se fram emot, men samtidigt så vill jag så mycket. Med sjukdomen och att det fortfarande inte känns helt bra i sidan så har jag tappat mycket av den drivkraft jag hade. Den manin som jag fick när jag slutade med medicinen är nog helt borta nu och jag är den nervösa mig själv igen, med mera känslor som jag inte riktigt är helt klar med, men arbetar med varje dag.
 
Kampen har varit hård nu och jag ser inte något mål i sikte. Men jag är rätt nöjd över den kamp jag har gjort. Vissa personliga framsteg har kommit fram även om de inte direkt synns på utsidan eller känns direkt på insidan. Men de finns där. Jag vet att de finns där!
framtiden - kamp - lars erlman - toppen
Timeoftiger

Livet är inte en ständig prestation. Våga släppa och ta det lugnt ett tag. Det räcker att bara vara ibland! Du kommer inte att falla i mörkret för det.

Svar: Det börjar bli lättare och lättare, men är fortfarande en bit bort.
Ola Svanström