Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Resa

Resa

Skall till slutet av veckan ut och resa till Holland igen. Första gången jag åkte dit var för två år sedan och det var med några kompisar och denna gång så skall jag iväg med min syster och dennes familj.
 
Jag har alltid önskat att kunna åka ut och resa. Vart som helst, men jag har aldrig riktigt haft viljan att åka själv. Inte förmågan att vilja åka själv. En önskan av att andra skulle vilja åka iväg och jag bara kunde följa med. Att slippa ansvara för vad som skulle hända.
 
Det skall bli roligt att åka iväg, men nu är saker och ting så annorlunda. Tankarna över att jag inte har valt den här resan själv gnager inom mig. Att vad jag själv skulle vilja göra börjar att komma fram på ett sätt som jag inte haft förut.

Det känns riktigt bra att vilja ha någonting själv. Vet inte riktigt om jag ännu kommer att göra någonting själv, men det känns bra. Att äntligen få tanken att vilja ha något eget istället för att leva på andras. Skulle inte alls skada om andra följde med, men ideén av att själv välja resmål och bestämma känns mer lockande än någonsin.
 
Jag tror att kostnaderna skulle vara viktigtast för mig eftersom det spelar inte så hemskt stor roll vart jag skulle vilja åka. Resa för resandets skull.
 
Jag skall ha som mål att försöka resa någonstans nytt i sommar. Senast september. (Vågar knapp lova eftersom jag kännt mig under alla dessa år. Att jag inte åker någonstans. Jag är ju inte samma person längre)
resa
Natacha

Hoppas du haft en bra dag :)