Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Upplevt hälsotillstånd

Upplevt hälsotillstånd

 
Hur påverkas personernas upplevelser av sitt hälsotillstånd i det sociala företaget?
 
En sådan där speciell allmän fråga som inte är så lätt att svara på heller. Särskilt om man skall dela upp det i vad som händer i företaget och vad som händer annars i livet. Kommer nog att bli lite svar här som sammanflätas med den tidigare texten.
 
Jag minns att vi gjorde ett frågeformulär till alla som var kvar i slutet av kursen. Alla hade svarat att deras sociala liv hade ökat.
 
Men för min egen del så är det som jag alltid har skrivit att min hälsa har ökat under varje år som gått. Vilket då också betytt att mina upplevelser har blivit fler och bättre.
 
Jag trodde i början att jag var en väldigt enkel person. Allting jag gjorde var inom väldigt snäva ramar som jag väldigt sällan lämnade. Jag visste exakt vem jag var och vad som skulle kunna hända.
 
Jag visste vad jag inte klarade av, och kunde inte säga vad det fanns som jag kunde klara. Kommer ihåg när jag försökte beskriva vad jag är bra på och det kom aldrig någonting speciellt fram.
 
Innan vi riktigt började med företaget så hade jag börjat att komma längre fram och ansåg mig faktiskt vara duktig på ett par saker. Att lära mig nya saker och hänga med. Jag började faktiskt att tro de komplimanger jag fick om mig själv.
 
Men om jag hade varit hemma och inte gjort någonting så hade jag inte fått några komplimanger och jag hade fortfarande inte vetat av själv vad jag är bra på.
 
Jag började märka mer och mer, att jag inte var så enkel som jag trodde. Jag trodde att jag började bli mer och mer komplicerad, men det är nog bara så att jag började att märka mer och mer av mig själv.
 
Desto mer företaget fortskred, desto fler saker fick jag göra. Desto mer märkte jag vad jag klarade av, desto bättre mådde jag.
 
Jag minns ett tillfälle där jag skulle vattna en blomma. Jag ville inte gå runt kassaapparaten utan hällde över och råkade spilla vatten in i den.
 
Den slutade fungera och vi var tvungna att införskaffa en ny. Det här är faktiskt en av mina stoltaste berättelser. För vid det här tillfället mådde jag så bra att jag kunde ta åt mig kritiken över att ha förstört en maskin värt några tusen. Jag hade gjort ett misstag och jag skulle utan tvekan stå för detta.
 
Detta var på riktigt den första gången jag kunde säga att jag gjorde ett misstag. Ingen annan och skulle någon få skit för detta så var det jag.
 
Innan så hade jag flytt undan eller ursäktat mig av bara den. Ingen annan märkte att det var jag som gjorde det och jag hade enkelt kunna låtsas om som jag inte visste någonting.
 
Jag kände mig stolt att jag inte flydde.
 
I samband med de nya saker som hände och förändringar som skulle göras så märkte jag nya svårigheter. Jag kunde identifiera dessa mer och mer. I samband med bloggen så ökades dessa på avsesvärt. Det blev så mycket tydligare allting.
 
Problemet kanske blir då att skilja mellan det arbete jag gjorde på företaget och det jag gjorde på bloggen. Men egentligen så kanske jag hade gjort alla framsteg jag gjort under det senaste året på företaget i alla fall, men det har gått bra mycket fortare att skriva om det. Alla förändring jag skrivit om under året finns under Jubileum.
 
På senaste månaderna har jag dock märkt så mycket mer om mitt hälsotillstånd. Jag har märkt hur långt jag har gått och hur många stora småsaker som finns kvar.
 
Jag är mycket mer uppmärksam på det som händer runt mig och vill veta mer. Jag är säkrare än någonsin och vet vad jag vill. Jag är säkrare än någonsin på min hälsa.
 
Hoppas detta svar passar också.
Aaa

Härligt att t om ett misstag kan bli en positiv upplevelse! Jag förstår att det var stort. Ett steg mot att älska sig själv.