Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Livsglädje med musik

Livsglädje med musik

För två eller tre år sedan så var det ett litet barn på cafeét som jag pratade med. Hennes mor var då också med och jag körde med mitt gamla underbara skämt om att jag frågade om hon ville ha kaffe.

Förståss så sade hon neeeeej. Och frågade varför jag frågade barn om de ville ha kaffe. Då berättade jag att jag var ju kaffemannen och min arbetskamrat var temannen. Mitt jobb var att se till att alla fick sitt kaffe på arbetsplatsen eftersom det hette ju cafeé. Jag var tvungen att se till så inga bovar kom och stjäl det.
 
Dagen efter kom mamman tillbaka till oss och berättade att den lilla flickan hade blivit så glad över bemötandet att hon hade berättat för mamman att vi säkert hade en egen sång.vilket var denna, men med kaffemannen istället för batman.
 
Idag när jag med mina splitternya hörlurar (lite dyrare för att jag vill ha bättre ljud nu) så hörde jag den här låten och tänkte på mig just nu.
 
Istället för hon så är det livet som min sång är emot. Jag har en enorm livsglädje som inte går att beskriva. Jag önskar att jag var mycket yngre än vad jag är och saknar allt jag har missat. Jag känner mig ibland som en nyfödd människa som ser livet för första gången. Vilket faktiskt många gånger är det jag gör. Antingen för första gången eller så har jag blockerat ut det som jag har sett förut.
 
Jag har sett samma glädje med andra personer som nästan för första gången har fått hjälp av någon annan. När de ser ut som om första gången de verkligen har fått njuta av någonting. Personer som mått så dåligt att njutandet eller en hjälpande hand är nästan som en dröm. Personer som får samma känsla om och om igen eftersom de har lyckats glömma bort den hjälp de fått tidigare på grund av det helvete de genomlider varje dag.
 
Det kan synas på personer som blir så tacksamma varje gång de får hjälp av en person. Det kan synas på dem vilka som verkligen lider och som behöver hjälp. De får i ett ögonblick en livsglädje som inte går att misstas.
 
Jag minns den hjälp jag har fått och jag minns den hjälp jag ger. Jag minns de leenden från föreläsningar jag har gett. Jag minns de kommentarer jag har fått av alla genom det jag skrivet här och min glädje kommer från de positiva saker jag ser i andra. Jag får min livsglädje i er livsglädje. Jag är en så känslomässig människa att jag är en symbios(jag får gott av er och jag ger gott tillbaka) med alla som påverkar mig och jag påverkar.
 
Men jag är nog rätt speciell person. Jag har skrivit det tidigare och min livsglädje kommer också delvis från att jag trodde att alla andra hade samma helvete som jag men ändå klarade av det. Jag trodde att alla andra hade en livsglädje de alltid gick runt med. Jag tror att alla har den någonstans, men antingen så har de kanske inte lidit tillräckligt eller så har de inte kommit ur sitt lidande ordentligt. Allihopa är alldeles för nöjda med sitt liv och jag vägrar att bara vara nöjd. (kanske detta betyder att jag aldrig riktigt kommer att komma ut ur mina problem, men för tillfället så skiter jag i detta)
 
Den som jag nu önskar att ska bli min livslåt i framtiden är...
batman - born to be alive - elton john - i´m still standing - livsglädje - musik - patrick hernandez
Timeoftiger

Det är just den där livsglädjen hos dig som jag tycker är så enorm, kunde inte riktigt formulera mig så bra men du beskriver den verkligen väl!

Svar: Känns inte riktigt så varje dag nu förtiden, men i grund gör den det och har varit så här under många år innan.
Ola Svanström

Aaa

Ja, ingen (vuxen?) kan vara på topp varje dag.