Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Frågestund

Frågestund

Jag har fått några frågor som jag skall svara till en stundent jag känner. Jag tänkte sätta upp en allmän text här också att om det är någon som vill veta någonting om nästan vad som helst så kan jag säkert försöka svara. Det är dock lättare om det är någonting liknande om det jag skriver om.
 
Även om det är frågor så som de här att de gällande skolprojekt eller andra saker så är jag gärna med på tåget.
 
Det personen skrev till mig och som jag kommer att börja svara på med de närmaste inläggen är:
 
Det jag studerar är en yrkeshögskola till skötare inom psykiatrin.

Med utgångspunkt från rapportens syfte att ta reda på vilken betydelse det har för människor med psykiska funktionshinder att arbeta och driva ett arbetsintegrerat socialt företag är följande frågeställningar formulerade:

Hur påverkas personernas känsla av att ingå i ett sammanhang och känna sig integrerade i samhället?
Hur påverkas personernas upplevelser av sitt hälsotillstånd?
Hur påverkar personernas upplevelser av empowerment?
Finns det några andra viktiga faktorer som har haft betydelse (delaktighet, ekonomi, medicinering, sjukskrivningar?)
 
Kan sägas att alla svar är baserat på min personliga erfarenhet och min uppfattning. Svaren kan redigeras i efterehand om det är så att de inte uppfattas så som jag menar.