Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Skriva för skrivandets skull

Skriva för skrivandets skull

Ända sedan jag började med detta har tanken funnits hos mig, och idag har jag tänkt väldigt mycket på detta under de senaste två timmarna. Har haft huvudvärk och stor trötthet inom mig, men ändå så sitter jag här.
 
Skall jag skriva eller inte skriva?. Skriver jag för skrivandets skull eller min egen? Är det någon skillnad?
 
Varför gör jag detta även under de dagar när jag egentligen inte har någonting att säga. Har jag tagit upp allt som finns att ta upp? Är det ett behov av att känna mig bekräftad?
 
Jag tänker på att jag måste skriva någonting och sedan ändras tankarna om att det kanske är bra för mig att hoppa över ibland. Att lämna detta bakom mig ett tag.
 
Skall jag testa och se om jag inte skriver på ett tag och sedan se om jag kan börja igen? Är jag fortfarande rädd över att om jag hoppar över skrivandet att jag helt slutar med detta? Är orden jag skriver på kvällen egentligen det som är viktigast för mig eller är det att jag skriver som är viktigt?
 
Är jag orolig över att bli bortglömd om jag slutar att skriva? Att jag skall börja ge upp de saker jag håller på med? Att mitt skrivande är mindre viktigt än vad jag tror det är?
 
Den enda riktigt viktiga rutinen för mig känns som om det är att jag varje kväll skall skriva någonting. Vad som helst. Den perfektion jag har haft för mitt skrivande känns inte lika intensivt som innan. Även om jag inte alls får lika många aha-upplevelser som innan när jag skriver så kommer de fram ibland.
 
När jag tänker på vad andra säger om att skriva för skrivandents skull så vet jag inte vad de menar egentligen.
 
Jag tror att jag skriver för min egen skull och för skrivandets skull. Jag tror inte att det finns någon skillnad där. De sitter ihop så mycket för min egen del att det är för tillfället så svårt för mig att sära på dem.
 
Jag skriver för att skriva och för att jag tycker om det. Jag skriver för att kanske så får jag en ny tanke som jag inte haft innan. Jag skriver för att kunna minnas och få ut den gråt som jag har inom mig. Jag skriver om och om saker för att någon gång kanske få ut de perfekta orden för just det tillfället. Jag skriver för rutinens skull och även för alla de tvivel jag fortfarande har inom mig.
 
I grunden om jag skall vara helt ärlig så är jag faktiskt väldigt osäker. På något sätt så söker jag tillstånd från andra av att få fortsätta hålla på i den takt som jag gör just nu. Att få tillstånd av att hitta mig själv och bara få ut ord efter ord utan att det egentligen skall vara något intressant skrivet eller ens dugligt. Jag önskar jag kunde sluta censurera mig själv och sätta ut vilken text som helst och bara vara nöjd.  Den viktigaste personen av att få tillstånd av är väl mig själv, men det är lättare sagt än gjort.
frågor - perfektion - skriva - tillstånd
Cecilia RockBabe Kärvegård

Det viktigaste borde vara att du skriver för att det ger dig glädje. :)

Önskar dig en suverän kväll!

You Rock!!!

Svar: You rock!!!
Tack det samma och jag försöker att minnas detta.
Ola Svanström