Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Min största sorg

Min största sorg

Jag sade förut att jag kände mig så mycket mera sorgsen nu när känslorna är så mycket tydligare. Att jag blir mycket mera tårögd än innan.
 
När jag satt och väntade på att få min chans att föreläsa förra tisdagen så tänkte jag igenom väldigt mycket på vad jag skulle säga och hur jag skulle säga detta. Jag märkte flera gånger hur känslorna började komma upp inom mig när jag tänkte på vissa saker.
 
Det som blev så intressant (om det ordet passar) var att det inte alls var så illa när jag tog upp de negativa sakerna som hade hänt mig. Utan de positiva tillfällen som varit under senare år och särskilt när jag har skrivit.
 
Varje gång jag extra mycket tänker på någonting positivt som har hänt mig under senare år (vilket är väldigt mycket) så kommer känslorna. Sorgen över att varför, varför, varför har inte det här hänt tidigare. Varför har jag inte insett de här sakerna förut. Varför det har tagit sådan lång tid.
 
Jag älskar att det har gått så bra, men alla de bra sakerna gör ont i mig när jag tänker på dem. Den enorma saknad jag har över att inte haft dem tidigare bränns i bröstet och magen på mig.
 
Det är så svårt för mig att förstå att till och med lycka kan vara smärtsamt.
 
Aaa

Det du känner är nog livet självt. Härligt att få känna. Det händer saker.

Svar: Det stämmer.
Ola Svanström