Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Historieberättande (7)

Historieberättande (7)

 
Ända sedan jag skrev om bov så har jag haft en liten tanke på att skriva lite mer historier här. Lite mindre allvarligt. Någonting för att det bara är roligt att berätta en historia.
 
Historier har jag haft gott om, särskilt när det gäller inom min hobby rollspel. Jag har haft hundratals ideer och många av dem har blivit äventyr, men ännu flera har inte blivit någonting.
 
Men annars så har det inte blivit så mycket skrivande. De flesta historier har vi spelat fram och jag har kommit på allt eftersom. Men det finns en historia som jag är särskilt nöjd med. En historia som jag faktiskt skrev ner under ett nationellt prov i svenska. Jag har för mig att jag gick i skolan i Borlänge, vilket betydde nog att jag var runt 13-14.
 
Vi fick i uppgift att skriva om vegetarianer och jag har aldrig haft så roligt när jag skrev någonting. Vid den historien spelade ingen som helst roll vilket betyg jag fick. Tankarna kom sprutande fram och jag blev särskilt nöjd med slutet.
 
Hela historien jag skrev hade som basis att vegetarianer var sjuka människor och att det fanns olika behandlingsalternativ. Men det bästa och slutgiltiga var chockterapi och låsa in dem med ett lejon. Ett sådant leende jag hade när jag hittade på en sådan absurd historia om ett ämne som antagligen skulle skrivas med allvar. Jag trodde nästan att den skulle kunna vinna ett av priserna som delades ut i samband med skrivingarna. Jag har för mig att jag i alla fall fick godkänt.
 
Nu är vi där igen. Ett aha ögonblick för mig när jag skriver.
 
De bästa ögonblicken i mitt liv är nog alltid de tillfällen där jag inte brytt mig om vad slutresultatet blir. Vid de få tillfällen jag har totalt släppt kontrollen. Att bara vara i tillfället och glädjas över det som jag gör.
 
En sak är nog säker. Jag kommer nog aldrig att helt vara utan texter i framtiden.
 
Var inte särskilt pigg igår och i förrgår, men ville inte skriva någonting negativt vilket då fick en fyra respektive en trea, men idag så är det riktigt bra och det får bli en sjua.
berättande - historia - humor - lejon - vegetarian