Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Förväntan (7)

Förväntan (7)

Det är ofta så att jag vet att någonting kommer att hända, men ändå så skriver jag ingenting om detta.
 
Som nu så har jag fått en biljett för en gratishytt från en vän gällande en båtresa till mariehamn på viking line. Den skulle användas senaste 30 december och måndag till torsdag som inte var på en storhelg.
 
Nu har jag fixat iordning att den 28:e så åker jag och även om jag vet att allting kommer att bli bra och att det kommer att bli kul så är det som om jag håller andan.
 
Att det inte är verkligt förrän jag är på båten och allting är klart. Att ens börja skriva om det skulle betyda att jag har lovat att åka iväg fastän jag vill ha kvar säkerheten att få skippa allt om jag skulle känna för det.
 
Det händer alldeles för sällan att jag blir uppspelt för att göra någonting, istället så blir det som jag just skrev. Att jag håller andan och är i redoläge för att bli besviken.
 
Tacksamt nog är det redoläge lägre än någonsin, men det känns fortfarande alldeles för tydlligt.
 
Jag hade tänkt åka ensam, fastän jag har svårt att tro att det skulle gå bra, för jag vet hur svårt det är. Men tanken var att jag skulle försöka träna mig. Men tacksamt nog så verkar det som om jag får en annan person med mig. En person som är bra mycket mer utåtriktad än mig och som gör att det blir ännu lättare för mig att göra det jag vill göra.
 
Jag tror att det här kommer bli fruktansvärt roligt. Jag vill ta ut segern i förskott. Jag tror att det är mycket roligare om jag förväntar mig att lyckas istället för att förbereda mig för det värsta.
 
Sov hemskt inatt, men det är fortfarande en helt ok dag. Bestämde mig för att vara glad för detta och det är positivt.
Dennis

Det kommer att bli galet roligt!

Svar: Bara det blir galet så har vi kommit långt.
Ola Svanström

elisabeth

Jag tror också att det kan bli kul, men självklart hade jag också oroat mig före avresan, för att sen i efterhand inte förstått varför jag oroade mig så mycket.

Blir kul att höra hur du har haft det :)

Kram

Svar: Skall försöka ta mig tid att skriva om det.
Ola Svanström

Minna

Yihaa, vad kul att du ska ut på en kryssning! Du är tuff och det kommer att bli himla roligt ska du se :) Tror absolut att du hade fixar det själv... men det är ju alltid roligare att åka med någon :) Du får ta den där "åka ensam resan" en annan gång ;)
Säger som Elisabeth, det blir roligt att läsa efteråt hur du haft det . Ser även fram emot att träffa dig på cafét på bibblan snart igen, barnen älskar att ta en fika där och du är dess färgklick :)
Ha det nu så roligt o sköt om dig.
Kram

Svar: Tack så mycket för allt och även om jag inte direkt vem du är så är jag tacksam över orden.
Ola Svanström

Timeoftiger

Kul med kryssning, är det Grace?
Allt beror på var man lägger ribban. Tidigare var jag rädd för vanliga hopplektioner men sedan jag börjat på specialgrupp hoppning var jag helt avslappnad på de vanliga hopplektionerna (där nivån var lägre, jag hade mentalt övertag.) Men desto räddare var jag i specialgruppen...
Tidigare var jag nervös inför vanliga jourerna där värsta sakerna kunde hända på förlossningen. Nu är jag högst ansvarig för förlossningen på mina jourer, det känns pirrigt och kan tänka mig att den "vanliga" jouren skulle kännas som en nervvila...
Det gäller att justera ribban så att man förstår att allt sitter i huvudet. Tyvärr blir man nog aldrig av med nervositeten helt. Har du provat Inderal någon gång? Det är ingen lugnande medel utan betablockare som t ex koncertpianister tar innan föreställningen. Det tar bort stressymtomen i kroppen och då blir även sinnet lugnare. T ex innan man ska prata inför en publik.
Kanske lite svävande svar men jag förstår vad du menar med den där nervositeten i kroppen.

Svar: Det är cinderella jag skall åka med. Har aldrig testat Inderal, men skall försöka tänka på det.
Ola Svanström

Timeoftiger

Hoppas att det gick att förstå vad jag försökte förklara! Rekommenderar starkt Inderal, det har hjälpt mig (utan minsta risk för beroende eller påverkan på känslolivet etc som med bensodiazepinerna.)