Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Jag vill

Jag vill

En sak som jag har börjat att använda för mig själv när jag är lite osäker är de små orden "jag vill".
 
I en värld med så många "jag måste" och så många "jag behöver" så är det faktiskt väldigt uppbyggande att kunna säga till mig själv att "jag vill".
 
Det är alldeles för ofta när "jag vill" inte fungerar för olika anledningar, men jag har märkt att det finns väldigt många småval som kommer fram hela tiden. Småval där det går att lägga "jag vill" framför och göra det lättare för mig själv och de i min närhet.
 
Som en enkel fråga om vart jag skulle vilja se på för film. Jag kan själv se på nästan vad som helst och har sällan problem att titta på något som någon annan vill se. Men så finns det vissa filmer jag hellre skulle vilja se än andra.
 
Det är så lätt att fastna i vad den andre skulle vilja se för att göra den andre glad. Det känns så mycket bättre att kunna säga att jag skulle helst vilja se den här typen av film. Skulle den andre hellre vilja se någonting annat så går är det bara att fortsätta tills att båda kan hitta något som man tillsammans skulle vilja se.
 
Det stärker mig som människa att kunna säga att det här tycker jag, men det behöver inte vara satt i sten. Än så länge har jag inte märkt någon som inte accepterat att jag bara påpekat min vilja, utan jag tror faktiskt att andra blir säkrare när jag är mer säker på vad jag vill göra. Jag tycker så när andra gör det mot mig.
 
Jag tror att många, eller kanske till och med nästan alla kan få ett lite lättare liv genom att sätta orden "jag vill" framför flera saker innan de gör någonting. Kan man inte med dessa ord räkna ut vad man vill så är det bara att fortsätta som vanligt. Klarar man av det så blir man lite stärkt av sitt val.
bättre mående - jag - jag vill - självkänsla - träning