Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Förändring

Förändring

Det är inte lätt att förändras.
 
Det är så olika hela tiden. Ibland så förändras jag på ett sätt och sedan går jag tillbaka igen i gamla vanor. Ibland går jag två steg framåt och ett steg tillbaka. Ibland tvärtom. Ibland är stegen stora och ibland är de små. Det finns ingen rim och reson på hur och vad som kommer att hända.
 
Jag vill förändras, men ibland så vet jag inte hur jag vill förändras. Ibland så vill jag förändras tillbaka till hur det var innan och ibland så vågar jag inte förändras. Jag har gjort flera saker jag har skrivit om och sedan har jag backat tillbaka och låtit dem försvinna. Flera saker jag haft viljan att göra, men inte riktigt våga erkänna för andra.
 
Ibland så vet jag inte ens om förändringen jag gör är bra utan det är bara att chansa. Alldeles för ofta så händer saker så fort att jag inte hinner med och blir stressad så att andra saker hamnar i bakgrunden.
 
Ibland så kommer tankarna fram så fort att jag vill förändra mig själv på ett visst sätt fastän det inte är helt igenomtänkt.
 
Ofta så märker jag inte förändringarna förrän långt senare och det finns nog många förändringar inom mig som jag själv inte har märkt.
 
Att sluta med medicinen har nog gjort den största förändringen med mig på en fruktansvärt kort tid. Ibland så vill jag börja med den igen bara för att slippa känna allting i så stora mängder. Skrämmande situationer är mer skrämmande nu än innan, men de positiva är också bättre än innan. Eller kanske det bara är önsketänkande. Kanske det inte alls var så stor skillnad som jag tror innan jag slutade. Kanske det var lika illa.
 
Att ett sådant litet piller om dagen kunde göra sådan stor skillnad är skrämmande. Nödvändigt i mitt fall, men skrämmande.
 
Men ändå så händer förändringarna  och de går framåt. Jag funderar på hur många personer som finns därute som har gjort sådana radikala förändringar som jag. Kanske det bara är jag som fått för mig att mina förändringar är större än de flesta andras. Kanske jag bara inbillar mig det för att jag vill känna mig unik och speciell. Men jag har svårt att se att många andra skulle kunna klara av att kämpa så som jag har gjort. De svårigheter jag har förändrat har varit omöjliga för mig.
förändringar
Deds

Du skriver så insiktsfullt men samtidigt så verkligt om de motsägande och sägande tankar. Jag uppskattar dina texter, du gör det bra. Fortsätt uttrycka dig via ordens form. :) kramen

Svar: Det du skriver betyder mycket för mig. Det är oftast så svårt för mig att se det jag skriver som insiktsfullt. Jag är bara jag och jag skriver som mig själv.
Ola Svanström