Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Författare

Författare

Nu finns det ingen återvändo. (inte min bok på bilden, inte riktigt klar ännu)
 
Nu har jag betalat för att få ut min bok. Jag säger så ofta min bok, men sedan så ändrar jag mig, eftersom det egentligen inte är min bok. Jag är inte ensam författare i den. Det är tre stycken till som är med.
 
Men ändå så känns det som "min bok".
 
Jag har uppfattat att det finns många som har en viss önskan att skriva en bok. Jag har också länge haft viljan att göra någonting sådant, men innerst inne så visste jag att det aldrig skulle bli av.
 
Jag påbörjade att skriva ett rollspel på sextio sidor som jag också spelade. Det blev väldigt omtyckt av mina vänner. Dock så slutade datorn jag då hade att fungera så allt arbete försvann och även om jag hade det utskrivet så orkade jag aldrig att skriva ner det igen. Allting var dessutom skrivet på engelska.
 
Annars så har jag haft lusten att skriva fantasy, men aldrig hade jag haft tanken att skriva om mig själv.
 
Ingenting hade hänt så då hade jag ingenting att skriva om heller.
 
Varje dag är jag rätt glad över att den kommer ut och jag tycker att jag kan kalla mig själv för författare. Jag känner mig extra stolt över detta.
 
Men samtidigt så trycker jag ner mig själv. Tanken över att ingen kommer att vilja köpa dem förutom de som jag känner. Då också endast för att stödja mig.
 
Inte för att jag tycker det är fel, men jag har ändå önskan att flera skall tycka om den. Jag oroar mig över att den är för tunn, eller över att den kommer att kosta för mycket att köpa. Den är inte alls lika billig som de som går att köpa på bokaffären, mest för att den kostar rätt mycket för mig i jämförelse.
 
Jag funderar på ibland om jag faktiskt får kalla mig själv författare eftersom jag betalt själv för att få den publicerad. Vem som helst kan publicera nära nog vilken text som helst och kan då kalla sig författare.
 
Men kanske räcker det att kalla sig författare om man så bara har minst en annan läsare.
 
Men ändå att ens få ut någonting är ett stort steg för mig. En början till nästa bok. En bok som jag kanske gör helt ensam och som är bara min. Även om jag ibland önskar att jag varit ensam så är jag tacksam över att jag inte är det. Risken hade varit stor att ensam så hade jag aldrig fått ut någonting vilket jag vet så väl.
 
Jag är livrädd, stolt och glad över att den snart är klar och skall komma ut. I slutändan så rullar ordet författare underbart bra på tungan.