Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Såra andra

Såra andra

Sanning är att förr eller senare så sårar man någon. Det går inte att undvika.
Att kämpa för att hela tiden undvika att såra personer är tidskrävande och en omöjlig uppgift. Särskilt när man glömmer en väldigt viktig sak.
 
Detsamma gäller att undvika bli sårad.
 
Jag har blivit sårad så många gånger att jag inte kan räkna dem och oftast av olika anledningar som inte ens jag själv kan förstå varför.
 
Det jag mest av allt blir sårad över är när jag får vetskapen att jag har gjort något fel mot någon eller sårat någon annan. Desto mera jag tycker om personen desto mera smärtsamt är det. Desto mera låst blir jag när det händer.
 
Jag har försökt flyta genom de runt mig som vatten och anpassat mig till vad jag tror de andra vill eller behöver ha. Jag har undvikit personliga kontakter med andra av samma anledning.
 
Men nu funderar jag på hur många som blivit sårade av just denna anledning. Att jag inte varit rakryggad och sagt till. Att jag inte har varit där för dem så mycket som jag skulle kunna ha varit. Hur ofta min anpassning egentligen varit fel.
 
Att bli sårad ligger i min natur. Djupt inom mig och den försöker ofta dra ner mig igen. Det är under dessa dagar som jag mår sämst. Under de dagar som jag blöder inom mig.
 
Men de är färre nu. Mycket färre och ännu bättre så fortsätter jag den kurs jag har lagt in åt mig. Jag kämpar och fortsätter framåt. Jag har förlåtit så mycket och jag tror att många runt omkring mig gör detsamma. Jag hoppas i alla fall att de gör detta.
 
Jag vill inte krypa ut i livet för att undvika att såra någon. Om jag gör det så kan jag knappt hjälpa någon heller. Jag kommer att nog att såra många fler på ett eller annat sätt och jag tror att jag kommer att bli sårad många gånger fler. Men om jag inte står upp och bli sårad så kommer jag aldrig att kunna växa. Jag kommer aldrig att kunna säga ifrån. Även om jag skulle såra någon annan så kan jag aldrig anpassa mig för allihopa. Det är deras ansvar att berätta när jag har sårat dem så vi kan tillsammans fortsätta vidare.
 
Det finns alltid orsaker till varför vi gör som vi gör. Om man vet detta så är det lättare att arbeta vidare.