Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Komma ner på jorden igen

Komma ner på jorden igen

 
Med jämna mellanrum så kommer viljan så starkt inom mig att jag vill inte vara ensam längre. Känslan över att jag blir desperat över att hitta någon. När jag börjar hamna på normalt tillstånd igen så brukar jag ångra hälften av vad jag har gjort. Så som förra gången jag gick in på nätdejtingsajt.Till hälften den här gången också.
 
Poängen är att känslan inte kommer när jag mår dåligt utan när jag mår bra och får känslan av att komma in i en ny del av mitt liv.
 
Jag vill inte bara träffa någon utan jag vill träffa någon nu. Någon jag kan vara tillsammans med resten av livet. Någon som älskar mig för mig. Kanske det är rädslan över att må sämre igen och ha mindre chans senare. Större chans är det att jag oroar mig för att jag skall bli av med drivkraften jag just precis fått. Att jag bara har ett kort ögonblick innan jag vänjer mig vid mina känslor. Eller mer än ofta innan jag har gjort någonting dumt.
 
Det känns som om jag har lugnat ner mig en del och den drivkraft jag hade innan börjar försvinna igen. Det känns som om jag kommer vid mina sinnens fulla bruk igen. Men ändå så finns det så mycket som har hänt under veckan. Så mycket positivt som har fått mig att börja vilja göra mera saker.
 
Jag kommer att fortsätta på den väg jag börjat på, men i lite lugnare takt. Jag kommer tillbaka till att först hitta någon att ha roligt med och sen får vi se vad som händer om något händer.
 
Jag har tränat fyra gånger på sju dagar och det känns som om jag kommer att fortsätta. Varannan dag verkar som ett bra mål för att inte ta ut mig för mycket. Dock tillräckligt mycket att få en rutin och slippa gå hem varje dag.
 
Jag har lyckats komma igång och vara mer bestämd och det känns faktiskt extremt bra. Inte bara för självförtroendet utan det har gjort många saker mycket lättare. Mindre ånger.
 
Jag kommer att försöka fortsätta prata med människor och tänkte nu också att kanske se att det går att prata med vem som helst och inte bara kvinnor. Jag har faktiskt mycket svårare att prata med en man än en kvinna. Kanske det beror på att jag har mindre intresse av män (lite ärlighet här). Kanske är det för att jag inte har så mycket gemensamt med andra män (mycket antaganden och en tidigare känsla för utanförskap). Men ibland känns det som om män alltid är på väg någonstans, är tillsammans med andra eller är upptagna med någonting (vet inte om det är sant, men har bara kollat ett kort tag).
 
Annars så skall jag och en kompis kolla lite mixed martial arts. Ingen aning om det skulle vara något för mig, men det vore intressant. Jag funderar på att om det kan hjälpa mig att minska chansen att bli paralyserad i vissa situationer om jag lärde mig att reagera när någon försöker slå mot mig.
 
Skall försöka testa bugg. Börjar i januari för ny säsong. Det är faktiskt väldigt skrämmande, eftersom jag har tanken på att jag är så oflexibel att jag kommer bara rasa ihop i en hög. Det är en av de värsta nackdelarna att kunna se i förväg sina misslyckanden innan man ens har provat på någonting.
 
Har anmält mig till en körkortscirkel i ABF i alla fall. Gratis och bara på fyra tillfällen. När jag var inne på internetdejting och kollade där alla var väldigt långt borta fick jag tanken att jag borde ha körkort. Så även här är jag osäker, men varför inte. Kanske kan få med mig någon här också.
 
Även om jag är nu på väg neråt igen så är jag tacksam över tiden och vissa av de insikter jag faktiskt fick. Insikter som jag kommer att behålla och fortsätta på.