Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Sömn

Sömn

Jag sover mycket bättre nu för tiden. Jag har aldrig lyckats att somna så här lätt som jag kan nu. Inte så länge som jag kan minnas i alla fall. Visst det händer att jag vaknar någon gång om natten och visst så är det inte varje natt, men det är en stor förbättring än innan.
 
Jag undrar om det har någonting med skrivandet. Jag har ett lugn inom mig som är nästan overklig. Visst jag kan inte slappna av helt. Det finns flera saker som gör mig stressad. Jag har svårt att sitta still och vänta på saker. Allting är som vanligt men ändå inte.
 
Jag känner mig mer nöjd inombords utan att ha någonting speciellt att peka på.
 
Jag behöver nog inte säga mycket om hur viktigt sömn är för allihopa. Så länge jag kan minnas så har inte min sömn varit särskilt bra. Den första skillnaden kom för ungefär tio år sedan när jag började med medicinen. Innan dess så kunde jag inte alls somna när jag ville. Skulle jag upp nästa dag så var det ofta omöjligt för mig att somna förrän jag bestämde mig att inte sätta klockan på ringning och stanna hemma. Jag sov dock mycket bättre än många andra med liknande problem. Sömnen var aldrig det största problemet, men det hjälpte inte till.
 
Med medicinen så kunde jag i alla fall somna lite lättare och det blev aldrig så att jag var uppe hela natten längre. Inte för att jag hade någonting och gå till längre.
 
Det tog dock ofta minst en timme fastän jag hade medicin innan jag lyckades somna. Den tiden när jag kände att jag mådde så bra att jag testade utan medicin så var jag uppe hela natten igen. Då var det den första gången jag märkte varför det inte var så konstigt att jag hade svårt att sova. Vilket jag skrev under midnatt.
 
Kan nog vara viktigt att jag fått in rutinen att vilja kunna ha skrivit klart före tio varje kväll. Kan också ha mycket med att jag fått ut mig saker som jag behövde. Det kan vara att ljuset är här, men persiennerna är för så jag inte skall vakna för tidigt. Det kanske inte spelar någon roll varför jag äntligen kan somna på ungefär bara tjugo minuter. Att jag får bättre sömn än någonsin och är piggare på morgnarna.
 
När jag äntligen fått under en längre tid vara med om detta så kan jag verkligen säga....
 
God natt och sov gott