Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Självsäkerhet

Självsäkerhet

Om det finns någonting mer i världen jag är mer osäker än min självsäkerhet så vet jag inte direkt vad detta är.
 
Vad självsäker är för mig är nog väldigt olika över vad det är för andra. Det är nog väldigt olika från person till person och exakt vad det gäller.
 
Visst så skriver jag väldigt mycket om mina rädslor och den avsaknad av kontroll jag har vid många tillfällen. Men ändå så finns det någon typ av självsäkerhet som lurar under ytan hela tiden. Självsäkerhet som finns där och fastän jag oftast inte tänker på den så blir den större för varje dag som går.
 
För några dagar sedan så började jag ordentligt att tänka på mina rädslor och hur mycket de har förändrats på senare tid. Jag är inte alls rädd på samma sätt som jag var förut, fastän jag inte mått så hemskt bra. Jag har under allting fortfaranade haft ett mål i sikte vilket fastän det varit oro inom mig ändå inte varit som riktiga rädslor.
 
När jag ibland är så säker på mig själv att jag får dåligt samvete. Att jag ibland har så höga tankar om mig själv att jag funderar på om jag skall vara lite mera ödmjuk. Att det ibland till och med är att jag tänker "skit i att vara ödmjuk, du är fanimig fantastisk".
 
Ibland så har jag tankar på att jag är bättre än de flesta och försöker tänka på att det är ok att tycka detta. Att alla borde känna så från gång till gång. Det är en skön känsla av att känna sig bäst på någonting. Även om jag vet att jag inte kan vara bäst på någonting så är det en känsla jag vill känna.
 
När går jag över gränsen till högfärd. Är det jantelagen som trycker ner mig igen och säger att jag inte skall tro att jag är någonting.
 
Jag tror att jag fortfarande är rätt långt ifrån gränsen och jag kan bli bra mycket mera stolt över mig själv och klappa mig på axeln över allt arbete jag har gjort. Att säga till mig själv att det här har du gjort jävligt bra. (har börjat svära mera, men jag tror det har med självförtroendet att göra, att våga lägga in extra starka ord när jag tycker att de passar.)
 
Utåt sett så verkar jag vara mycket självsäkrare än vad jag egentligen är. Jag tror det i alla fall. Jag spelar så väldigt bra.
 
Innåt är jag självsäkrare än vad jag någonsin har varit men jag har ingen aning om jag kan kallas självsäker. Finns det någon speciell gräns där. Jag tror inte det. Det kanske blir att jag kommer till den punkt där jag själv bestämmer mig för att nu är jag en självsäker man. Sedan om andra tycker jag är självsäker eller inte beror nog också rätt mycket på dem själva.
hantera rädsla - högfärd - jantelagen - rädsla - självsäker