Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Nya kläder

Nya kläder

Idag var det dags för mig att köpa nya kläder igen. Min riktiga påbörjan av att försöka byta ut min garderob till någonting jag hellre vill ha på mig. Det var två månader och 23 dagar sedan jag köpte min första kostym och började mina planer att ändra min stil.
 
Jag var verkligen tvungen att köpa nya byxor, inte bara för att jag bara för att jag inte hade direkt så många par utan också för att jag sedan innan redan minskat i två storlekar och de andra börjar bli lite luftiga. Även skjortstorleken är en storlek mindre just nu och jag hoppas på att minska mera.
 
Idag för första gången i mitt liv (jag skriver så många gånger "första gången i mitt liv", men det stämmer nog varenda gång jag har gjort det, i alla fall vad jag minns) så gick det faktiskt riktigt bra. Visst var jag lite stressad, men det hade ingenting med klädhandingen att göra. Jag tyckte faktist om att vilja prova och se vad jag kunde ha för någonting nytt.
 
Det var en rätt skön känsla. Även om det fortfarande inte är någonting jag älskar så är det helt ok. Köpte tre par byxor, två skjorter, sex par strumpor än så länge. Det känns som en helt ok början, men kanske kommer att handla ännu mera senare.
 
Dock så kommer vi till den värsta handlingen sist. Finns det någonting som jag verkligen har stora problem med att köpa så är det underkläder. Jag vet inte varför just detta skall vara så stora problem.
 
Antagligen är det för att det känns så intimt på något sätt. Det är väl också för att om de inte skulle passa så klarar jag absolut inte att gå tillbaka med dem. Att spendera pengar i onödan är något jag inte alls tycker om. En stor orsak är väl också att eftersom jag egentligen är så orolig över min vikt och underkläder visar bäst vilken storlek jag är (enligt mina tankar) så kanske detta också ökar oron. Äsch, det spelar ingen roll varför jag känner som jag gör utan jag bara gör detta och det är en till sak jag behöver träna bort.
 
I alla fall så plockade jag ett flertal par och ställde mig i kön. Det var faktiskt riktigt hemskt och jag ville faktiskt så gärna gå därifrån. Men ändå så stannade jag kvar och handlade dem. Efteråt så drog jag ut rätt fort för att bara komma iväg, men i slutändan så är jag rätt nöjd.
 
Det har varit en bra dag och jag kommer nog handla mera innan veckan är över och jag lämnar stockholm. Jag borde nog bara för att träna, gå in och köpa lite mera underkläder. Det skadar väl inte av att ha ännu flera par av dessa och det är en svår situation som inte borde vara så svår egentligen.
handling - kläder - självkänsla - träning