Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter Länkbyten Fantastiskthelvete.blogg.se - Någonting enkelt

Någonting enkelt

Jag skrev någonting enkelt igår. Blev dock inte så enkelt utan jag komplicerade till det en smula och sedan kom ingenting ut när jag skrivit klart vilket jag inte märkte förrän idag. Tänkte om jag skulle skriva om det jag skrev eftersom jag var väldigt nöjd med det jag skrev och kunde somna rätt snart efter jag skrivit klart.
 
Tänkte om jag skulle skriva om det jag skrivit tidigare eftersom jag kommer ihåg det mesta. Men det kommer inte bli så som jag skrev förut. Oftast när jag skriver är det sent på kvällen när jag är rätt trött och just när jag är klar känns det rätt bra (brukar dock bli piggare när jag ligger ner och försöker sova efter jag skrivit). När jag är piggare och läser igenom kanske jag inte är helt nöjd, så det är en orsak till varför jag inte gillar att gå tillbaka och läsa det jag skrivit eller gör om det jag skrivit. Jag skall undvika att vara för petig på mig själv och inte stressa upp mig alltför mycket i onödan.
 
Varje ämne kommer fram efter jag har tänkt ett litet tag i sängen och väljer det baserat på hur det känns just nu och vad jag vill skriva om. När jag skrivit klart det så är det väldigt svårt att gå tillbaka till den känslan exakt så som den var kvällen innan. Under dagen kommer många tankar fram på vad jag vill skriva om men på kvällen när jag börjar tänka på vad som komma skall så kommer nervositeten över mig och tömmer mig på allt som jag tänkt på innan. Ingenting av detta duger enligt mig själv. Så istället så börjar jag kort med en tanke och låter resten komma fram naturligt.
 
Detta förklarar också varför i varje fall vad jag tycker, att ibland så börjar jag med en sak men ändrar om till en annan sak. Just då så känns det naturligt för mig att ändra inrikting. Oavsett om andra tycker om det flyter naturligt fram så känns det så för mig i alla fall. När jag är tröttare är jag nog inte lika pedantisk som när jag är pigg.
 
Så i slutändan hoppas jag att allting blir rätt men det gör ingenting om det blir fel, i alla fall inte om det här. Det räcker att det känns rätt för mig. I alla fall just nu.